VEEL GESTELDE VRAGEN

1Waar ben ik voor verzekerd en wat is de premie?
Veel van deze informatie is terug te vinden in de polis en voorwaarden van de verzekeraar. Uiteraard kun je ook onze verzekeringsadviseurs telefonisch om advies of informatie vragen.
2Hoe geef ik een wijziging door (bijvoorbeeld van adres of auto)?
Het beste kun je hiervoor telefonisch contact opnemen zodat wij dit direct voor je kunnen verwerken. Om een autowijziging te kunnen doorvoeren hebben wij het kenteken en de meldcode van de nieuwe auto nodig. Het is ook mogelijk om via onze website via het contactformulier deze wijzigingen aan ons door te geven.
3Hoe kan ik een schade melden?
Vul een schadeaangifteformulier in. Deze is op onze site te downloaden. Nadat je dit hebt gedaan dien je het formulier zo spoedig mogelijk per post of per mail naar ons te versturen. Om jouw schade zo soepel mogelijk af te wikkelen ontvangen wij ook graag foto’s van de schade. Mochten wij nog aanvullende vragen hebben, dan zal een van onze adviseurs contact met je opnemen. Wij zullen vervolgens de schade melden bij de verzekeraar.
4Wat moet ik doen als mijn auto is verkocht?
Bij verkoop van de auto ontvangen wij graag een kopie van het vrijwaringbewijs. Deze kun je per post of per mail naar ons toesturen. Wij zullen vervolgens de verzekeraar verzoeken de polis stop te zetten. Het recht op de opgebouwde schadevrije jaren blijft voor een periode van drie jaar bestaan.
5Zit pechhulp standaard in de autoverzekering?
Nee, dit is vaak niet het geval. Je kunt pechhulp aanvullend afsluiten bij jouw autoverzekering. Benieuwd naar de premie? Neem contact op met onze verzekeringsadviseurs.
6Waar moet ik rekening mee houden bij een verhuizing?
Een adreswijziging kan grote gevolgen hebben voor jouw verzekeringen. Het risicoadres van jouw inboedelverzekering dient aangepast te worden. Wellicht moet je inboedel zelfs tijdelijk op twee adressen verzekerd worden. Daarentegen kan de verhuizing consequenties hebben voor je autoverzekering. De premie is namelijk afhankelijk van het risico en de regio waarin je woonachtig bent. Indien je verhuist naar een ander koophuis dan vervalt de opstalverzekering. Wanneer je nieuwe huis een koopwoning is, heb je hiervoor een opstalverzekering nodig. Neem daarom bij een verhuizing contact met ons kantoor op. Wij helpen je graag.
7Hoe zeg ik mijn polis op?
Wanneer jouw verzekering langer dan één jaar loopt dan kun je deze dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Bijvoorbeeld, je zegt de verzekering op 20 oktober op, dan eindigt deze per 20 november. Je kunt de nieuwe verzekering laten ingaan op 20 november. Deze regeling geldt alleen voor verzekeringen waarvan de verzekeringsmaatschappijen zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. Wanneer jouw verzekering minder dan een jaar geleden is afgesloten dan kun je deze per eerstvolgende contractvervaldatum opzeggen. Deze datum staat op jouw polisblad. Een opzegging dient altijd schriftelijk of per e-mail ingediend te worden. Een opzegging kan gevolgen hebben voor de dekking. Wij kunnen je meer vertellen over eventuele gevolgen van een opzegging.
hvk_zakelijk

CONTACTFORMULIER

Max. bestandsformaat 6MB

Het Verzekeringskantoor

BEL VOOR MEER INFORMATIE OF EEN AFSPRAAK 030 - 754 06 60